Основні завдання психолого-медико-педагогічної консультації
- Виявлення, психолого-педагогічне вивчення, оцінка труднощів та потенційнихможливостей розвитку дітей віком до 18 років, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, мають ознаки ризику виникнення труднощів пізнавальної діяльності та поведінки;
- підготовка висновку та рекомендацій щодо розвитку, змісту, форм і методівнавчання з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини;
- консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогічних працівників з питань вибору можливих форм і методів навчання, у тому числі інклюзивного (інтегрованого), у поєднанні з реабілітаційними заходами, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
- облік, систематизація та аналіз даних про кількість дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, за освітніми потребами з урахуванням видів порушень в регіоні з метою надання пропозицій органам управління освітою щодо створення належних умов та вжиття заходів для реалізації права таких дітей на здобуття освіти, забезпечення її гнучкості та різноманітності у місцях проживання;
- участь у складанні індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю(спільно з лікарсько-консультаційними комісіями закладів охорони здоров’я);
- організація індивідуальної корекційно-розвиткової допомоги дітям, які потребуютькорекції фізичного та (або) розумового розвитку, насамперед зі складними та тяжкими вадами;
- співпраця з шкільними психолого-медико-педагогічними комісіями спеціальнихзагальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів);
- надання науково-методичної допомоги педагогічним працівникам загальноосвітніхнавчальних закладів з питань інклюзивного (інтегрованого) навчання та створення оптимальних умов для реалізації потенційних можливостей, розвитку здібностей, обдарувань, здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;
- системна психолого-педагогічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами,які навчаються в умовах інклюзивного (інтегрованого) навчання, за індивідуальною формою в домашніх умовах;
- психолого-педагогічний супровід сімей, які виховують дитину зі складними вадамирозвитку, у тому числі з інвалідністю;
- залучення батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в реабілітаційному процесішляхом їх участі у проведенні корекційно-розвиткових занять, надання методичних рекомендацій щодо розвитку і виховання їхніх дітей;
- просвітницька діяльність серед населення в цілях профілактики виникненняпорушень у психічному розвитку дітей, труднощів у навчанні та формуванні особистості.
Коментарi